joomla stats
20+ dejligt rundt tal

Jan 18 2015

Gast: Robert Folkstrand
Klokken var 8 og der begyndte at komme liv på havnen.

Jan Ljunggren kom tidligt forbi og vi benyttede chancen for at købe lidt blink til dagens fiskeri, og da vi stod ved kassen spøgere han så om vi da ikke ville være med i guld laksen og jeg tænker øh nej...jo hmmm nej ved du hvad jan, jeg fisker ikke så meget og regner ikke med at jeg fanger fisk som ville kunne måle sig med de andre så nej tak…
 Jeg gik tilbage til båden, og da jeg kom ombord lå der 2 lotto kuponer som jeg havde mistet på en tur d 29/12 fedt tænkte jeg og sagde til Robert Folkstrand, det bliver nok en god dag i dag, og vi begav os ud af havnen.
Kursen blev sat imod WP.4 og planen var at vi skulle sejle fra WP.4 til WP.42 og lidt rundt i det område men da vi nåede WP.4 syntes vi at det var blæst for meget op og vi funderet på om vi bare skulle opgive for dagen. Men blev da enige om at vi jo ikke kunne slutte uden at ha prøvet først.
Vi kikkede lidt på kortet og blev enige om at sejlede vi ind til WP.32, så ville vi komme i læ af land og bølgerne ville nok lægge sig.
Og rigtigt nok så kom vi i læ og kunne sætte udstyret.
Vi nåede at sejle ca.20 min og klokken var ca. 9:50 og slam så var den der

linen blev revet af hjulet og den tog et kanon udløb. Fisken gik dybt og ville ikke ind til båden, hver gang den kom tættere end 5 meter på båden tog den et nyt udløb, og sådanne holdte vi på i ca.20 min og det begyndte at gå op for os at fisken nok var større en den vi fik dagen før.

Vi fightede vider en god tid før at den var klar til at komme ind til båden, og da den først kom op og ligge på net kanten kunne vi rigtig se hvor stor den var. Denne fisk skulle bare i båden!
Vi fik kæmpet den ind over siden på båden, og dagens lykke havde ingen ende, da den var kroget rigtigt og ingen finde på den..

Der blev jublet godt i båden...
fisken blev taget på Rhino sort/sølv.
Vi fik taget en masse foto og fik vist nok også fortalt det til gud og hver mand på radioen... og ja så var man jo lidt til grin der, da Jan Ljunggren svarede på radioen: OG DU SKULLE IKKE VÆRE MED I GULD LAKSEN !!!! DOH øv øv og ja hvorfor blev man ikke tilmeldt den….
Den vejede 20,5 og var 121cm lang dejlig fisk så stor at den ikke kunne være i køle boksen.

Vi satte grejet igen og fortsatte der ud af, og inden længe gik der en stang mere dette var en lille laks som måtte ud igen.
Først på efter middagen kom næste hug denne gange var der tale om en fin laks på 10,2 kg den gik dejligt dybt men den tog ikke så meget line udløb som den store.

Da vi kom i havn skulle der kontrol vejes og vi holdte vejret da den blev hængt på vægten men den var god nok 20,5 stod den på,

og hermed var det officielt. Dette var en 20+ fisk og den bliver svær at slå igen..